ALGEMENE VOORWAARDEN GAME, SET AND MIND

Belangrijke informatie over het boekingsproces, uw heen- en terugreis, uw verblijf, kortingen, verzekeringen en de algemene reisvoorwaarden vindt u hier. Neemt u ze zorgvuldig door, zodat u weet wat uw rechten en plichten zijn.  

HOOFDBOEKER/AANMELDER 

Wanneer u met meerdere personen tegelijkertijd boekt, fungeert het (e-mail)adres van de hoofdboeker/aanmelder als correspondentieadres. Hij/zij ontvangt ook de boekingsbevestiging/factuur en de reisbescheiden. De hoofdboeker/aanmelder is aansprakelijk voor de verplichtingen van de door hem aangemelde personen, ook in geval van annulering en betaling. 

DEFINITIES 

Reisorganisator: Degene die, in de uitoefening van zijn bedrijf, op eigen naam aan het publiek of aan een groep personen van te voren georganiseerde reizen aanbiedt.
Reisovereenkomst: overeenkomst tot verschaffen van een georganiseerde reis met overnachting of van meer dan 24 uur en minimaal twee van de volgende diensten: vervoer; verblijf; andere significante toeristische dienst. 
Reiziger:  a. de wederpartij van de reisorganisator; 
 b. degene te wiens behoeve de reis is bedongen en die dat beding heeft aanvaard; 
 c. degene aan wie de rechtsverhouding tot de reisorganisator is overgedragen.  

VOORKEUREN 

Wij doen ons best te voldoen aan speciale wensen die bij boeking kenbaar worden gemaakt. Of dat lukt is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverleners, zoals het hotel of de luchtvaartmaatschappij. Een preferentie is daarom nooit een garantie.  

BOEKINGS-/WIJZIGINGSKOSTEN  

Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, berekenen wij de administratiekosten niet per persoon, maar per boeking. U betaalt dus onafhankelijk van het aantal personen € 19 administratie/boekingskosten. Indien op uw verzoek wijzigingen dienen te worden aangebracht in een reeds gemaakte boeking, kunnen de wijzigingskosten worden doorberekend.

ANNULERINGSVERZEKERING 

Graag willen wij u wijzen op het belang van een goede reis- en annuleringsverzekering.
 VERBLIJF

 Al onze arrangementen zijn op basis van een verblijf in een tweepersoonskamer. Voor het verblijf op een eenpersoonskamer geldt vrijwel altijd een toeslag.  

KORTING ‘GEEN DEELNAME TENNISPROGRAMMA’ 
De prijzen op onze website zijn all-in prijzen tenzij anders vermeld, dat wil zeggen inclusief het Game, Set and Mind yoga- en tennisprogramma. Wilt u of uw reisgenoot deelnemen zonder tennisprogramma dan ontvangt u een korting van €  op een tennislesweek. Voor het niet deelnemen aan de yogalessen geldt geen korting.

.REISVOORWAARDEN 
1. HERROEPINGSRECHT 

 De reiziger heeft het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te herroepen tenzij dit recht in de aanbieding is uitgesloten door het gebruik van de term “definitieve boeking”. Onder reiziger wordt in dit verband uitsluitend de hoofdboeker/aanmelder verstaan. De reiziger heeft geen herroepingsrecht in geval de reisovereenkomst wordt gesloten binnen 8 weken voor vertrek.  

  1. AANBETALING 

  2.1. Uw (aan)betaling dient u per ommegaande te voldoen, het restbedrag dient uiterlijk 6 weken voor vertrek in ons bezit te zijn. Wanneer u binnen 6 weken voor  vertrek boekt, dan is de aanbetaling tevens het gehele bedrag. U kunt uw factuur voldoen door middel van overboeking op ons rekeningnummer o.v.v. uw  factuurnummer. 

 2.2. Indien u de volledige betaling niet 1 week voor vertrek heeft voldaan, zullen we u de reisbescheiden niet toesturen. Zodra de betaling dan wel  binnen is, sturen  we uw reisbescheiden toe. 

 2.3. De reiziger die niet tijdig heeft betaald is over het verschuldigde bedrag vanaf de datum van verzuim de wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij na aanmaning  gehouden tot vergoeding van de buitengerechtelijke incassokosten van lid 4.

 2.4. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over een reissom tot €2500,-; 10% over de daarop volgende €2500,-; 5% over de volgende €5000,- en  1% over het meerdere. De reisorganisator kan ten voordele van de reiziger afwijken van genoemde bedragen en percentages.

  1. ANNULERING 

  3.1. Standaard annuleringskosten 
 Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de  volgende annuleringskosten in rekening brengen: 
 - bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling; 
 - bij annulering vanaf de 42ste  dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom; 
 - bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom; 
 - bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; 
 - bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom; 
 - bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; 
 - bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.  

  3.2. Deelannulering 

 Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in de overeenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere  accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd. 

 Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s)  een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde of vergelijkbare accommodatie. 

 Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers  annuleringsgeld verschuldigd. 

 Het totaalbedrag van annuleringsgeld en gewijzigde reissom zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers nooit te boven gaan. Een eventueel  overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht.  

 3.3. Annulering buiten kantooruren 
 Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.  

 3.5. In-de-plaatsstelling 

 De reiziger kan aan de reisorganisator verzoeken zich te laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:
 • de ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden; en
 • het verzoek wordt uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek ingediend, dan wel zo tijdig dat de benodigde handelingen en formaliteiten nog kunnen worden  verricht; en
 • de voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet tegen deze indeplaatsstelling.

 Ingeval het verzoek niet kan worden ingewilligd, zal de reisorganisator dat met redenen omkleed aan de reiziger meedelen.

 De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde  gedeelte van de reissom, de wijzigingskosten en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.

  1. REISBESCHEIDEN

De reisorganisator geeft in de bevestiging aan op welk tijdstip en op welke wijze hij de reisbescheiden aan de reiziger ter beschikking zal stellen.

Indien de reiziger op het door de reisorganisator meegedeelde tijdstip, doch uiterlijk 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen heeft, meldt hij dit onverwijld aan de reisorganisator.

  1. VERPLICHTINGEN VAN DE REIZIGER                                                                                                                                                           De reiziger is verplicht tot naleving van alle aanwijzingen door of namens de reisorganisator gegeven en is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door zijn gedragingen. Dit te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een correcte reiziger.

De reiziger die zodanig hinder of overlast oplevert of kan opleveren, dat een goede uitvoering van de reis daardoor wordt bemoeilijkt of kan worden bemoeilijkt, kan door de reisorganisator van (voortzetting van) de reis worden uitgesloten, indien van de reisorganisator in redelijkheid niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt nagekomen. De hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de reiziger.

De reiziger is verplicht eventuele schade te vermijden en zo veel mogelijk te beperken.

Iedere reiziger dient uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis zich van het exacte tijdstip van vertrek te vergewissen.

  1. AANSPRAKELIJKHEID REISORGANISATOR

    De aansprakelijkheid voor schade die de reiziger lijdt, is beperkt tot driemaal de reissom tenzij de reisorganisator de dienst zelf verricht en/of als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de reisorganisator. De reisorganisator kan zijn aansprakelijkheid voor schade, veroorzaakt door dood of letsel van de reiziger, niet uitsluiten of beperken.

Een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis die hem kan worden toegerekend, verplicht de reisorganisator mede tot vergoeding van ander nadeel dan vermogensschade, voor zover door die tekortkoming derving van reisgenot is veroorzaakt. Deze vergoeding bedraagt ten hoogste eenmaal de reissom.

Indien op een, in de reisovereenkomst begrepen, dienst een verdrag of een Verordening van de EU van toepassing is, kan de reisorganisator zich beroepen op een uitsluiting of beperking van aansprakelijkheid die dat verdrag of Verordening aan een dienstverlener als zodanig toekent of toestaat.

De reisorganisator is evenmin aansprakelijk indien en voor zover de reiziger zijn schade heeft kunnen verhalen uit hoofde van een door hem afgesloten verzekering, zoals bijvoorbeeld een reis- en/of annuleringsverzekering.

PASPOORT EN GELDIGHEID  
Conform onze reisvoorwaarden dient u zelf voor vertrek na te gaan welke eisen het land van bestemming stelt ten aanzien van uw legitimatiebewijs. Neem voor de meest actuele informatie contact op met de ambassade van uw vakantieland. Bezit u niet de Nederlandse nationaliteit, dan is het mogelijk dat er voor u andere voorwaarden gelden. Wij adviseren u om hierover contact op te nemen met de ambassade van uw vakantieland.  

KLACHTEN 
Vanzelfsprekend doen wij er alles aan om uw reis en verblijf zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat wij door onvoorziene omstandigheden daar niet helemaal in slagen. Wanneer u klachten heeft, dient u deze ter plaatse onmiddellijk kenbaar te maken aan ons of bij de receptie van het hotel. Op dat moment kan er vaak wat aan worden gedaan, achteraf is dat moeilijk. Een klacht dient uiterlijk 2 maanden na aanvang van de reis bij ons schriftelijk te worden ingediend of per mail via pien@gamesetandmind.com  

DOORGANG REIZEN 
Bij een te klein aantal deelnemers behoudt Game, Set and Mind. zich het recht voor om de tennisreis te annuleren. U wordt hiervan uiterlijk 2 weken voor vertrek op de hoogte gebracht.  
Het minimum aantal deelnemers dat wij aanhouden is 4.